حق داشتن وكيل مدافع
نوشته شده توسط : وکیل پایه یک

حق داشتن وكيل مدافع، از مهمترين آثار اصل برائت و جز تاميناتي است كه سبب سرعت و دقت در رسيدگي كيفري،‌ ارتقا سطح علمي مقامات قضايي و اتخاذ تصميمي عادلانه و از سوي ديگر باعث قوت قلب و رفع اضطراب از متهم مي‌‌شوند.

دخالت وكيل مدافع به نفع هم متهم،‌ به جهت داشتن تخصص لازم در برابر مقامات قضايي و هم به نفع جامعه به سبب جلوگيري از اشتباهات قضايي،‌ سرعت و دقت و رسيدگي كيفري و غيره خواهد بود. شركت وكيل از همان ابتدا تعقيب كيفري تا مرحله صدور حكم نهايي و اجراي آنها بايد تامين شود. متاسفانه در قانون ما. شركت وكيل مدافع در مرحله قبل از محاكمه به خوبي تامين نمي‌شود و با تصويب قانون دادگاه عمومي و انقلاب بر مشكلات موجود افزوده شد و در مواردي شركت وكيل مدافع به موجب تبصره 128 ق. آ. د. د. ع و ا محدودتر شده است.

متهم بايد در كمال آزادي و آرامش خاطر از خويش دفاع نمايد و به هر دليلي كه لازم باشد،‌ استناد نمايد و آزادانه، مدافعات خود را به عرض دادگاه برساند.

دادن فرصت معقول به متهم، جهت تدارك دفاع، يكي از تضمينات مهم حق دفاع محسوب مي‌شود، زيرا تمام امكانات و تسهيلات، تنها در بستر زمان قابل استفاده براي متهم مي‌باشد.





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

ارائه خدمات حقوقی و مشاوره ای در موسسه حقوقی مجد عدالت توسط وکیل پایه یک ، وکیل قرارداد : تنظیم قرارداد ، وکیل پایه یک دادگستری

تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: